Graduation - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Floor Verbeek - WaarBenJij.nu Graduation - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Floor Verbeek - WaarBenJij.nu

Graduation

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

02 Oktober 2007 | Oeganda, Kampala

Alex, de directeur van Creamland, is niet iemand die stil zit. Hij geeft les op een middelbare school, maar was de afgelopen jaren ook hard bezig met een studie Education Management and Planning (ideaal natuurlijk voor zijn functie op Creamland), waarvoor hij afgelopen donderdag afstudeerde. Tijd voor een feestje!

Afstudeerfeestjes verlopen hier echter wat anders dan wij in Nederland gewend zijn, zo merkten Mo en ik. De party zou om zes uur beginnen, maar omdat hier toch altijd alles te laat van start gaat, leek half zeven wel een tijd waarop je op je gemakje aan kon komen. Iedereen bleek echter al aanwezig en het grote wachten was op ons, twee van de eregasten, althans, we hoorden dat we dat waren toen we ons uiteindelijk meldden... Lange tafel met daaraan de afgestudeerde en zijn directe familie en de twee mzungus, en een aantal tafels en stoelen (van niet te vermijden plastic) voor de gasten. Alles prima geregisseerd en afgemeten, tot het aantal soda’s en biertjes en het moment waarop die geserveerd moesten worden aan toe. Een lekker Ugandees buffet. En natuurlijk een hoop speeches. Ook mzungu Floor, als vriend en Kidogo-vertegenwoordiger/donor, mocht er eentje geven. Het was maar een kort verhaaltje, in tegenstelling tot de rest, die ellenlang doorging met uitwijdingen over het een en ander.... Ook moeder Alex gaf een speech, en een koe als cadeau. Daar konden wij natuurlijk niet tegenop met ons album met foto’s van de school! Al met al niet helemaal zoals wij het zouden doen, maar als je het hier zo ver schopt om af te studeren, ben je de trots van je familie en dorp, en daar past alleen een officieel feestje bij. Alex vond het in elk geval geweldig en liep de hele avond te stralen, en zo hoort het ook! Hij vroeg nog speciaal de Kidogo-donateurs namens hem te bedanken omdat de ontwikkeling van de school zonder hen niet mogelijk was geweest, dus bij dezen!

• 02 Oktober 2007 - 16:11

Lilianne:

Hej Floor, Wat een prachtige foto van Alex, dat hij straalt hoef je niet te schrijven, is erg duidelijk...... Zonnepanelen geplaatst, je hebt het weer maar mooi gefixed!!! De computer is ook nog gelukt, hoorde ik. Gelukkig dat het met je laptop ook allemaal weer in orde is gekomen. Al een beetje aan het afscheid nemen.... maar toch ook nog wel verwelkomen hoop ik;-) Lieve groetjes en tot volgende week!!!!

• 02 Oktober 2007 - 21:02

Mir:

die kan zo in de colgate reclame!

Floor

Momenteel werk ik in Uganda, in Banda, een van de sloppenwijken van Kampala. Hierbij word ik ondersteund door Stichting Kidogo (http://www.kidogo.org). Als je contact wilt opnemen: Postbus: Floor Verbeek P.O. Box 36330 Kampala Uganda Telefoon: +256 77 43 68 971 Houd deze pagina in de gaten en je weet alles!

Actief sinds 27 Juni 2006