Meer plannen met de Creamland School! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Floor Verbeek - WaarBenJij.nu Meer plannen met de Creamland School! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Floor Verbeek - WaarBenJij.nu

Meer plannen met de Creamland School!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 Augustus 2007 | Oeganda, Kampala

Alex heeft met zijn pro-actieve houding tijdens het waterproject laten zien dat het in Afrika ook anders kan: het is wel degelijk mogelijk in korte tijd iets groots te bereiken! Daarom heb ik besloten me de tijd die mij in Uganda nog rest onder andere in te zetten voor een stroomvoorziening bij de school, zodat er licht is in de lokalen tijdens donkere, regenachtige dagen, en de administratie op de (aan te schaffen) computer kan worden gedaan. Daarnaast is er grote behoefte aan een kopieerapparaat voor de maandelijkse toetsen; het kopiëren brengt momenteel hoge kosten met zich mee.

We hebben ervoor gekozen met zonnepanelen te gaan werken, omdat de normale stroomvoorziening via het elektriciteitsbedrijf (Umeme) niet alleen vanwege de instabiele stroomtoevoer onbetrouwbaar is, maar ook omdat er regelmatig wordt gesjoemeld met de meterstanden. Zonnepanelen zijn duurder in aanschaf, maar brengen na plaatsing geen kosten meer met zich mee!

Het projectvoorstel wordt deze week afgerond. Om het project uit te kunnen voeren is echter een aanzienlijk bedrag nodig: zo’n 3000 euro. Wil je meehelpen met de verwezenlijking van dit project, twijfel dan niet en maak een bijdrage over op giro 110 35 79 t.n.v. Stichting Kidogo Maastricht, o.v.v. Floor Verbeek en je e-mailadres. Als je het projectvoorstel wilt lezen, stuur me dan even een mailtje. Alvast heel hartelijk bedankt!

  • 15 Augustus 2007 - 11:22

    Miriam:

    Wauw anbitieus!
    kun je mij het projectvoorstel mailen?

  • 17 Augustus 2007 - 10:53

    Ineke:

    hoi floor, ik wil ook het projectvoorstel.
    Succes met mijn favoriete schooltje.

  • 19 Augustus 2007 - 17:04

    Hans:

    Hoi Floor,
    Alweer een goed plan! Om dit plan te ondersteunen werk ik komende week een dagje voor jou. De opbrengst stort ik op je rekening.
    Hopelijk lukt het om voldoende geld in te zamelen, zodat je ook dit project kunt realiseren. Succes!

  • 24 Augustus 2007 - 08:26

    Bianca:

    Hey Floor, al veel te lang niet gekeken op je blog dus ik ben wel een tijdje bezig! Ben zeer onder de indruk van je reizen en zeker werkzaamheden, en ook ik zou graag je projectvoorstel ontvangen zodat ik hier op kantoor met de hoed kan rondgaan!! Ik wil graag bijdragen aan dit initiatief... succes en ik hoor het wel, groetjes

  • 28 Augustus 2007 - 10:31

    Bé:

    mijn verjaardagsgeld is voor het project.
    met een aanvulling van mijzelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Momenteel werk ik in Uganda, in Banda, een van de sloppenwijken van Kampala. Hierbij word ik ondersteund door Stichting Kidogo (http://www.kidogo.org). Als je contact wilt opnemen: Postbus: Floor Verbeek P.O. Box 36330 Kampala Uganda Telefoon: +256 77 43 68 971 Houd deze pagina in de gaten en je weet alles!

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 167475

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2006 - 30 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: